Informace o nás

 

DIVADLO PRO DĚTI - Hudebně-vzdělávací programy pro školky a 1. stupeň základních škol

PROGRAMY,

 ve kterých jsou důsledně využívány jednotlivé prvky základů hudební  pedagogiky  pomocí jevištních dramatických prostředků:

 -postup od jednoduchého ke složitějšímu

 - působení na více smyslů najednou / zrak, sluch, hmat, pohyb,sledování kresby na tabuli s hudebním podkladem

 - bohaté využívání kolektivních činností pohybových, poslechových, instrumentálních a pěveckých   

-aktivizace a udržování dětí v pozornosti  pomocí stálého dialogu herce-lektora s publikem                           

 - využívání nástrojů Orffovy školy k instrumentálním činnostem

 - využívání klávesových elektronických nástrojů ,zobcové a příčné flétny

 - střídání podnětů k udržení pozornosti dětí

 - využívání kresby a výtvarných prostředků k názornému vnímání hudebního obsahu.

 

 1. TAJEMSTVÍ KOUZELNÉ SKŘÍŇKY

Lektor-kouzelník začaruje písničku do kouzelné skříňky a  společně s dětmi hledá kouzlo, které skříňku otevírá. Děti se seznámí hravou formou s obsahem pojmů  TICHO, HLUK, TÓN, STUPNICE, POHYB, RYTMUS, MELODIE, HLUBOKÉ A VYSOKÉ TÓNY .

 

2. PÍSNIČKOVÁ VYMYSLIVNA

 Zazvoní telefon a pan král si u lektora - kouzelníka objedná písničku pro princeznu, kterou pak společně vymýšlí. Pomáhá jim kamarád Bubo. V programu si děti poslechnou i zazpívají pět písniček a nakonec objeví pro

princeznu- miminko ukolébavku.Paní učitelky pak dostanou zpěvník se všemi písničkami.kterém děti slyšely v programu.

 

 3. JAK SE HRAJE NA KAPELU

   Lektor-herec si hraje s kamarádem, který se jmenuje Bubo a dětmi na kapelu.

Seznámí se s pojmy POCHOD, UKOLÉBAVKA, TANEC  a  pomocí „prací písničky“ vyperou prádlo na kterém jsou nakresleny obrázky hudebních nástrojů , pověsí je na šňůru , děti si je mohou prohlédnout a seznámit se s různými barvami zvuku.

  

4. KONCERT PRO NAKRESLENOU PRINCEZNU

  Lektor-herec se s rytířem vybraným z publika hádá o princeznu. Do rytířského klání se plete ovčák se svojí písničkou. Děti se seznámí se čtyřmi druhy zobcových fléten a poznávají je po barvě a výšce polohy tónů. Nakonec si zazpívají písničku Znám já jeden krásný zámek, která je hlavním motivem celého programu.

5. JAK SE HRAJE PRO VÍLY

   Lektor-herec a děti poslouchají pohádku o dvou skřítcích. Pohádka končí když víla potřebuje hudbu k tanci při měsíčku. Do práce se jim však plete klavír pro který sestaví klávesnici. Děti se opět setkají se stupnicí a poznají dvoudobý a třídobý doprovod k písničkám. Nakonec zahrají maličké víle k tanci zvonkovou písničku.

 

6. DRAK KARAMELÁK

   Program je zaměřen na vztah hudby a divadla. Lektor-herec vymýšlí s dětmi pohádku. Pomáhá jim kamarád Bubo, který je provází  pohádkou svými zvukovými a hudebními obrazy jako kulisami .Účinkuje i vybraný divák jako Honza a nechybí ani princezna, kterou ukradne hodný drak Karamelák a králi hrozí že vymlsá všechny cukrárny, když mu král nepošle každý den pytel karamelek.

Tato informační stránka slouží k detailnímu popisu tohoto webového projektu, Vaší společnosti, produktů a služeb, které nabízíte. Zaměřte se především na Vaše silné stránky, dále popište historii společnosti, získané licence či ocenění.

V případě, že považujete některé informace či sdělení za opravdu důležité, můžete je v textu zvýraznit například takto.

 

 

Naši uživatelé

Zde je vhodné popsat, kdo jsou Vaši cíloví uživatelé a proč je právě tento projekt pro ně důležitý. Důležité je Vaše návštěvníky také motivovat, aby se na tyto stránky pravidelně vraceli.